donderdag 23 juli 2015

Eerste (spontane) basis Zentangle workshop

Zondag een week geleden, vierden we het heugelijke feit dat mijn schoonmoeder 75 jaar was geworden. Ik had wat Zentangle materialen meegenomen, voor het geval een of twee van mijn nichtjes in de tienerleeftijd het zouden willen leren.

(On sunday a week ago, we celebrated the 75th birthday of my mother in law. I brought some Zentangle supplies, just in case one or two of my teenager nieces would like to learn it.)

Eerst wat over mijn reis naar Amerika verteld, om CZT-er te worden. Toen kwam de vraag, heb je wat bij je wat je daar getekend hebt. Ja dat had ik. Vervolgens ontdekten mijn schoonfamilie de Braam (Bronx Cheer). Ik uitgelegd dat dit patroon ontstaan was toen Maria Thomas (een van de oprichters van Zentangle) een "big oops" (fout) had gemaakt en hiermee de fout kon laten verdwijnen en zelfs de tekening ermee kon verfraaien.

(First,I told about my trip to the States, to become a CZT. And then I was asked "do you have some work you made there, with you?". Well I did. Next, my inlaws discoverd the black berry (Bronx cheer). I explained Maria Thomas (one of the founders of Zentangle) made up this pattern to conceal a "big oops" and even enhanced the drawing with it.)

Bij het zien van mijn tegeltjes kreeg ik te horen, "oh dat kan ik nooit!" Ik zei, "jawel hoor, en ik kan het je nu leren als je wil." Nou dit wilden ze wel en binnen no time zat de tafel vol.

(When they saw my tiles, they said "I can never do this!". I said, "oh yes you can, and I can teach you now, if you like". Well all the woman liked it and I had a full table with students immediately.)

Tijdens het tanglen werd ik de hele tijd geplaagd met, "de Braam". "Wanneer komt die Braam nou". "Oh ik heb een foutje, ik heb toch echt die Braam nodig hoor". Maar er werd ook aandachtig geluisterd en lekker getangled.

(During tangling, my inlaws were teasing me with "the Black berry". "When is the Black berry coming?". "Oh I have an oops, I definately need the Black berry". However, they also listened quite well and were happy tangling.)




Aan de blije gezichten te zien, hebben mijn leerlingen het naar hun zin gehad. En daar werd ik heel erg blij van! Ook ben ik erachter gekomen dat ik lesgeven echt leuk vind. Tevens liep het omgaan met onverwachte dingen goed.

(Well when you see their happy faces, I think they had fun. And it made me really happy! I also found out, that I do like teaching. Furthermore I was able to manage unexpected things, quite well.)

Linksboven mijn nichtje en petekind Suzanne, rechtsboven mijn nichtje Imke, linksonder mijn oudste dochter Evelien en rechtsonder mijn schoonzus Henriette

En hier het mozaïek. De kraanvogel is gevouwen en getangled door Suzanne, een van mijn nichtjes.

(Below the mosaic. The crane (the bird, I am not sure of the translation) is folded by Suzanne, one of my nieces.)


Mocht je denken, goh dit zou ik ook best wel willen leren, dat kan! Zaterdag 19 september geef ik de eerst Zentangle basis workshop in Pijnacker, zie het kopje Workshop agenda. Opgeven kan via stefanievanleeuwen44 @ gmail .com (zonder spaties)

(If you think, I would like to learn this too, that is possible! Saturday 19 september, I will host my first basic Zentangle class in Pijnacker, see Workshop agenda. Register via e-mail stefanievanleeuwen44 @ gmail. com (without blanks).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten